دختر یا پسر؟ تصمیم بگیرید!

« فرقی نمی‌کنه! سالم باشه، دختر یا پسر بودنش مهم نیست» . این پاسخی است که از اکثر والدینی که در آستانه بچه‌دار شدن هستند می‌شنویم. اما واقعیت این است که در ۸۰ درصد موارد، این پاسخ صادقانه نیست.

 

با وجود بسیاری از باورهای مذهبی و این که حتی بعضی از والدین تاثیر گذاشتن روی جنسیت جنین را کاری غیراخلاقی و گناه می‌دانند، با این حال والدین بسیاری هستند که به دنبال این هستند که دختر یا پسر بودن فرزندشان را خودشان انتخاب کنند. در این راه، روش‌های بسیاری وجود دارد. از روش‌های علمی گرفته تا توصیه‌های مادربزرگانه. اما مسئله مهم این است که باید توجه داشته باشیم که سوای اخلاقی یا غیراخلاقی بودن این کار اگر این روش ها همیشه موفقیت‌آمیز بودند و تمامی جمعیت تصمیم می‌گرفتند از آن‌ها استفاده کنند تاثیر آن روی ترکیب جمعیتی به یک فاجعه تبدیل می‌شد. برای مثال در هندوستان تشخیص جنسیت پیش از تولد و سقط انتخابی جنین‌های دختر موجب شده است که تعادل بین دو جنس در ترکیب جمعیتی از بین برود.

 

آنچه در پی می‌آید نتیجه تحقیقات گروهی از دانشمندان روی نظریه‌های مختلف است. همانطور که قبلاً گفته شد کارایی این روش‌ها قطعی نیست و حتی افراط در بعضی از موارد خطر‌آفرین نیز می‌شود، ولی مسئله‌ای که کاملاً اثبات شده است این است که وسواس بیش از حد والدین برای انتخاب جنسیت نوزاد باعث استرسی می‌شود که اثرات ناشی از آن روی باروری تاثیر می‌گذارد.

 

زمان بندی مناسب :

تحقیقاتی که توسط دکتر «لاندرم شتل» در ایالات متحده انجام گرفت نشان داد که اسپرم‌های پسرساز وزن سبک‌تری در مقایسه با اسپرم‌های دخترساز دارند و در نتیجه سریع‌تر از آنها شنا می‌کنند. در صورت نزدیکی چند روز قبل از تخمک‌گذاری شانس باروری تخمک با اسپرم‌های دخترساز بیشتر می‌شود زیرا این اسپرم‌ها سنگین هستند و طول عمر بیشتری نیز دارند در حالی که تا زمان تخمک‌گذاری تمامی اسپرم‌های پسرساز از بین می‌روند. بر طبق این نظریه نزدیکی در روز تخمک‌گذاری شانس پسر شدن نطفه را افزایش می‌دهد.

درست در نقطه مقابل این نظریه یکی از محققان به نام دکتر «کارن نوربرگ» کشف کرد که در زوج‌هایی که قبل از نزدیکی منجر به بچه‌دار شدن‌شان، با هم زندگی نمی‌کنند وجود فرزند پسر اندکی کم‌تر از دیگر زوج‌ها می‌باشد. دکتر «نوربرگ» می‌گوید: زوج‌هایی که در ابتدای سیکل ماهیانه  باروری و چهار یا پنج روز قبل از تخمک‌گذاری نزدیکی می‌کنند بیشتر پسردار می‌شوند و زوج‌هایی که باهم زندگی می‌کنند معمولاً در این دوره بیشتر با هم نزدیکی دارند و در نتیجه شانس پسردار شدن آن‌ها بیشتر می‌شود.

 

طرز قرار گیری :

باورهای گوناگونی وجود دارد که معتقد است در صورتی که در هنگام نزدیکی، دخول کامل انجام شود (که معمولاً در مواقعی که زن بالا یا مرد در پشت قرار می‌گیرد ممکن می‌شود) احتمال پسر شدن فرزند بیشتر می‌شود. بخشی از باور فوق به این دلیل است که واژن در نزدیکی دهانه رحم کم‌تر حالت اسیدی دارد. اما دلیل دیگری نیز که برایش ذکر شده است این است که اسپرم‌ها نزدیک‌تر به تخمک آزاد می‌شوند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد با دخول کم، احتمال دختر شدن فرزند بیشتر می‌شود. شاید دلیل این مسئله مربوط به اسپرم‌های دخترساز باشد. با وجود سرعت کم، این اسپرم‌ها دوام بیشتری در محیط اسیدی واژن دارند.

کارشناسان معتقدند که: شاید نزدیکی با دخول کامل موجب شود که آلت به دهانه رحم برخورد کند  اما این دلیل کافی برای نزدیک‌تر شدن اسپرم به تخمک نیست.

 

زمان کافی برای ساخته شدن اسپرم:

برخی از مردم معتقدند که اگر قبل از نزدیکی مدت مشخصی را برای ساخته شدن مجدد اسپرم در نظر بگیرند احتمال پسرشدن فرزند بیشتر می‌شود و دلیل آن فقط به این مسئله مربوط می‌شود که اسپرم‌های پسرساز طول عمر کمتری دارند. در حقیقت این نظریه از آنجایی سرچشمه می‌گیرد که هر قدر میزان اسپرم‌ها بیشتر باشد به دلیل سرعت بیشتر اسپرم‌ها‌ی پسرساز این اسپرم‌ها قبل از رسیدن اسپرم‌های دخترساز به تخمک می‌توانند تخمک را بارور نمایند.

برخی دیگر عقیده دارند در صورت نزدیکی‌های مکرر، کاهش میزان اسپرم در هر نوبت نزدیکی موجب می‌شود که احتمال دختر بودن فرزند بیشتر شود.

کارشناسان عقیده دارند که وجود اسپرم بیشتر شانس بارداری را بیشتر خواهد کرد اما این مسئله نمی‌تواند فاکتور مهمی در تعیین جنسیت باشد.

 

رژیم خاص غذایی:

به نظر می‌رسد مواد معدنی موجود در رژیم غذایی شما می‌تواند روی متابولیسم بدن‌تان تاثیرگذار باشد و در نتیجه محیطی را که تخمک در آن می‌باشد را نیز تغییر می‌دهد. امروزه ثابت شده است که برای بهبود شرایط اسپرم‌های پسرساز باید غذاهای حاوی پتاسیم بالا مصرف کنید. این غذاها شامل گوشت، موز، زردآلو و کرفس می‌باشند. افزایش میزان غذاهای حاوی منیزیم در رژیم غذایی مانند دانه‌ها، سویا و سبزیجات برگ سبز نیز شانس دختردار شدن شما را بیشتر می‌کنند.

این مسئله که رژیم غذایی می‌تواند در تعیین جنسیت فرزند نقش داشته باشد کاملاً به اثبات رسیده است اما هیچ منبع و مرجع علمی از رژیم‌های پر پتاسیم یا پر منیزیم حمایت نمی‌کند.

 

اول شما :

تئوری دیگری که درباره تعیین جنسیت جنین مطرح است این است که اگر در هنگام نزدیکی زن زودتر از مرد به اوج لذت جنسی برسد احتمال پسردار شدن آنان بیشتر می‌شود. در این حالت محیط واژن قلیایی‌تر شده و محیط مناسبی برای اسپرم‌های پسرزا فراهم می‌شود. محیط واژن به طور طبیعی محیطی اسیدی است و در نتیجه اسپرم‌های دخترزا بهتر می‌توانند این محیط را تحمل کنند.

 

آزمایش اسید:

اسپرم‌های دخترزا بهتر می‌توانند در محیط اسیدی واژن دوام بیاورند در حالی که اسپرم‌های پسرزا محیط‌های قلیایی را ترجیح می‌دهند. این یافته موجب این باور شده است که «دوش واژینال» با استفاده از یک سرنگ و محلول رقیق قلیایی «بیکربنات سدیم» می‌تواند موجب افزایش احتمال پسردار شدن والدین شود.

به هر حال بسیاری از کارشناسان این روش را مناسب نمی‌دانند چرا که اولاً ممکن است محلول به میزان مناسب رقیق نشود و ثانیاً وجود اسید در داخل واژن دلیل مشخصی دارد و آن‌هم حفاظت در برابر عفونت‌های قارچی می‌باشد و در نتیجه استفاده از «دوش واژینال بیکربنات سدیم » شانس ابتلای زنان به بیماری‌های عفونی واژن بیشتر می‌شود.

 

توصیه مادربزرگها:

برای داشتن پسر:

– فقط در روزهای فرد ماه نزدیکی کنید.

صبر کنید تا شوهرتان برای نزدیکی پیش‌قدم شود.

فقط در شب‌ها و یا به صورت ایستاده نزدیکی داشته باشید.

تا جایی که می‌توانید غذاهای شور و گوشت قرمز مصرف کنید.

 

برای داشتن دختر:

– بعدازظهرها نزدیکی کنید.

– در روزهای زوج ماه نزدیکی داشته باشید.

– خودتان برای شروع نزدیکی پیش‌قدم شوید.

– وضعیت خوابیده داشته باشید.

– ماهی، سبزیجات و فرآورده‌های لبنی زیاد مصرف کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *